21 czerwca weszła w życie ustawa o rzeczach znalezionych, która zastąpiła wydane 14 czerwca 1966 r. rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie rzeczy znalezionych. Ustawa ma za zadanie dopasować regulacje prawne do obecnego stanu faktycznego, bowiem jak łatwo można zauważyć, ostatnia regulacja w tym zakresie obowiązywała blisko 50 lat.
Najważniejszą zmianą w nowych przepisach jest możliwość odmowy przyjęcia rzeczy znalezionej o wartości poniżej 100 zł. Dotychczas wartość przedmiotu nie miała żadnego znaczenia. Informacja o przyjętej zgubie, gdy nie będzie możliwy kontakt z osobą uprawnioną do jej odbioru, będzie wywieszona na tablicy informacyjnej Biura przez rok od jej znalezienia oraz odnotowana w Biuletynie Informacji Publicznej. Nowością będzie obowiązek zamieszczania ogłoszenia o zgubie o wartości powyżej 5 000 zł w dzienniku lokalnym lub ogólnopolskim.
Jak mówią pracownicy warszawskiego Biura Rzeczy Znalezionych, tylko 5 % przedmiotów trafia do prawowitych właścicieli. Dzieje się tak pomimo licznych prób identyfikacji lub kontaktu z osobami, które straciły swoją własność. W przypadku chęci jej odebrania, należy okazać dowód zakupu lub dokładnie opisać utraconą rzecz.